Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.09.2011 13:34 - Какво правя тук?
Автор: morgy Категория: Други   
Прочетен: 1852 Коментари: 4 Гласове:
1



  Отсега ще си призная, не съм фенка на блоговете. Не съм фенка и на дневниците. Но от известно време започнах да изпитвам нужда от нещо такова. Астроложката Алена каза, че тази година е година на духовно пробуждане, и да ви кажа честно, според мен е права. През последните 8-9 месеца постоянно съм заливана от информация и мисли за неща, които преди са били на светлинни години от средностатистическото ми мозъче. Неща, които много хора отхвърлят с лека ръка или дори се страхуват да обмислят. Неща, които са далеч от моята професия и моето образование, което кара много хора да смятат, че се занимавам с области, които не са моя работа. А как може истината за света, в който живея, да не е моя работа? Нали аз съм част от този свят? Ами ако някой ден някоя част от колата ви реши, че другите части не са нейна работа, и тръгне да си ходи? (Това последното може би беше прекалено абстрактно, но се надявам, че разбирате метафората.)

 Освен, че сме заляти от информация, тази година не малко хора започваме да виждаме земята, дори и вселената, като един цялостен организъм. Нужни са само основни познания по природните науки, за да си го обясним. Появява се един нов светоглед, с който някои свикват бързо, а други се борят като с разярено стадо бизони. А този светоглед всъщност е много важен в ситуацията, в която е човечеството. Няма да спрем да воюваме, няма да спрем да се убиваме, крадем, лъжем и какво ли не още, ако не спрем да се делим. Земята е на всички и никой не е по-човек от другия. (Тук изтрих 10-тина реда, защото бая се отплеснах. Ще пиша отделно по темата.)

 Та какво се опитвам да кажа?... Ох, забравих... :(  А, да, обяснявам за какво ми е на мен блог. Тъй като аз много обичам да мисля, ама толкова много, че съм направо пристрастена, мозъка ми постоянно бълва разни неща, и накрая всичко става мътно. И като добавим хилядите терабайти нова информация от последните месеци, заедно с новия светоглед, всичко е толкова мътно, че вече направо не знам къде се намирам. Много добре се познавам и знам, че ако почна да пиша дневник, то ще е на хвърчащи листи или разпръснати из папките файлове. Та затова по-добре да е блог - за по-подредено... И за да мога да го намеря. Предварително се извинявам на хората, които ще попаднат случайно на моите безкрайни несвързани "философствания". Надявам се поне да ви е забавно и да не ви объркам и вас. Също искам да кажа, че нямам нищо общо с никоя политическа партия, религия или нещо от сорта. Даже според мен, както каза Джак Фреско, "This shit"s got to go". 
 Записах си причините... И за да не забравя, ще си запиша двата повода.
 
 Първо - откриването на частици, които се движат по-бързо от скоростта на светлината. Учените последно време са се взели за всезнаещи и отхвърлят всичко, което е извън техните знания. Това събитие им доказа, че още са в първи клас, и трябва да отворят мозъците си към нови вероятности. Аз мисля много за тези вероятности - паралелни измерения, извънземни цивилизации, мисълта като електричен импулс и влиянието й върху реалността, живот след смъртта... Всичко, което в момента наричаме фантастика, а скоро ще наричаме наука.

 Второ - Събитията в Катуница тези дни. Тук всеки ще каже "Голяма работа, какво се впечатляваш толкова, то всеки ден се случва"... Ами голяма работа е! Точно това, че такива неща се случват всеки ден под носа ни, и то в по-големи пропорции, а ние не обръщаме никакво внимание, не се замисляме защо се случва това и какво трябва да направим, за да не се случва. И за тези неща много мисля и искам да си записвам, че да не изпусна случайно някоя умна мисъл :Р
 Стига толкова засега. 




Гласувай:
1



Следващ постинг

1. vladoangelov - ...
25.09.2011 13:47
Здравей, добре дошла и всички подобни баналности.

"Всичко, което в момента наричаме фантастика, а скоро ще наричаме наука."
Представям си какви книги четеш. Познавам хора, които са минали по пътя, по който вървиш. Път на илюзии и рационализации. Съветвам те да поставяш всичко под съмнение. Използвай разума, старай се да е възможно най-обективно. Знам къде отиват хората, които избират да вярват в това, което им харесва, вместо в реалността. И повярвай ми, не ти се ходи там...
цитирай
2. morgy - Здравей и благодаря за приветст...
26.09.2011 00:13
Здравей и благодаря за приветствието!
Идеята на цитираното изречение... Хората си нямаме идея колко много не знаем. Както през 19-ти век не са знаели, че могат да си пишат дневника във виртуалното пространство, така и ние имаме дупки в знанията. И то огромни дупки. По-скоро сме опознали само капки от океана. Прекалено арогантно ми се струва да си мислим, че знаем всичко. Ако знаехме всичко, нямаше да сме на това дередже, щяхме да си решим световните проблеми.
Пак взех да се отнасям... А за книгите - предпочитам развлекателни, защото трудно може нещо да ми задържи вниманието за дълго време. Информация намирам най-вече в интернет.
цитирай
3. vladoangelov - ...
26.09.2011 10:36
Аболютно си права, че не знаем нищо. Просто казвам да внимаваш с новите открития и идеите, към които водят. Проверявай всичко, използвай критическо мислене.... казано просто- не вярвай на глупостите. Има толкова много глупости...
цитирай
4. morgy - Вярно е, глупости колкото искаш. ...
28.09.2011 15:40
Вярно е, глупости колкото искаш. Прав си за критическото мислене. Все пак без съмнение няма мислене, само попиване на информация. На мен идеята ми е да се обмислят нещата преди да се отхвърлят или приемат.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: morgy
Категория: Други
Прочетен: 24216
Постинги: 8
Коментари: 14
Гласове: 16
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031