Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.11.2011 01:02 - Онова нещо между раждането и смъртта
Автор: morgy Категория: Други   
Прочетен: 2070 Коментари: 0 Гласове:
1



  През последните седмици се занимавах главно с документация и бюрокрация. Абсурдно е административен персонал да има толкова голям контрол над живота и бъдещето ми. Никога не съм се чувствала така прикована в матрицата. И никога не съм се чувствала по-далеч от света, в който искам да живея. Досега винаги съм успявала да живея с единия крак в нашата грозна реалност, а с другия – в бъдещето, което искам за себе си, но напоследък като че ли всичко ми се изплъзва. По ирония на съдбата съм по-близко от всякога до мечтите си, а ме спъват неща, които би трябвало да са само подробности. Вече наистина осъзнавам колко малко свобода имам в този откачен свят.

 Наскоро гледах отново филма „Титаник”, но този път през новата призма. Този път видях едно олицетворение на нашия свят и нашия животински вид :  няколко души водят хиляди към сигурна смърт заради собственото си его и отказват да се вслушат в разума. Хилядите се делят на класи и всичко за всеки е предопределено от финансовото му състояние. Първа класа биват спасени първи , докато втора и трета класа трябва да се борят за оцеляването си… И накрая идва моментът на истината, когато единственото важно нещо е животът. Моят въпрос е следният: Защо трябва да се изправим пред смъртта, за да осъзнаем тази истина?

 Много хора се сърдят, когато повдигна темата за смъртта и единствената причина за това е страха от неизвестното. Аз лично не разбирам този страх, все пак всеки умира някой ден и неизвестното става познато. Освен това ако се оставим на страха или отхвърляме тези мисли изцяло, няма как да живеем пълноценно. А колко от нас всъщност могат да се похвалят, че живеят пълноценно? Колко от нас имат смелостта да гонят мечтите си, да търсят щастието си? За съжаление много хора са се примирили с леснодостъпното и удобното, дори и то да не им носи стабилност и спокойствие. А най-простото нещо на този свят е да отдадеш живота си на работа за жълти стотинки, която мразиш, но въпреки това изпитваш ужас при мисълта да я загубиш. Ставаш рано сутрин, отиваш на работа, прибираш се и изразходваш малкото ти останали сили в безсмислени занимания. И така всеки ден... Толкова лесно се оставяме да бъдем погълнати от ежедневието, не смеем да оспорваме системата, на която сме затворници, и накрая забравяме, че сме живи. Забравяме да опознаваме себе си и вселената, да се стремим да ставаме по-добри, да мечтаем… Превръщаме живота си в напразно съществуване.И това е по-страшно и от смъртта.

 Да, от това се страхувам аз – да не загубя стремежа си да променя нещата и да искам по-добър живот. Не знам колко е разумно да се сравнявам с велики хора, които наистина са постигнали целите си и са дали нещо на света, но предпочитам да се опитам да съм като тях, вместо да се предам. Затова няма да позволя на камъните по пътя към целите ми да ме спрат. И затова на 11 ноември  в 18:00 ще отида в парка между Парламента и СУ, за да поискам свободата си. Дори и да не успея, поне ще знам, че съм опитала.

 



Тагове:   смърт,   живот,   свобода,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: morgy
Категория: Други
Прочетен: 24263
Постинги: 8
Коментари: 14
Гласове: 16
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930